Aktiviteter Naturskyddsföreningen Sunnerbo 2015

Lördag 28/3. Låt hjärtat va mä! Mässa om Livskvalitet; ”Morötter” för kropp & själ. Informationsbord kl. 10-17 på Ljunggården i Ljungby.

Lördag 18/4 kl. 10-13. Klädbytardag på biblioteket i Ljungby. Mer info kommer. Kontakt: Jenny Ahonen 072 3361013.

Söndag 26/4 kl. 11-15. Länsförbundet Kronobergs årsstämma på Toftaholms Herrgård. För den som vill kolla in de vackra omgivningarna före stämman är det samling redan kl. 10.00. Stämmoförhandlingarna startar kl. 11.00, paus för Toftaholms rejäla Tapas buffé och återstart av stämmoförhandlingarna efter lunch. Johanna Sandahl som är ordförande i NFs riksstyrelse kommer på besök denna dag. Anmälan till tim.lux@naturskyddsforeningen.se senast torsdag 16/4, pga. att antalet matgäster behöver meddelas.

Söndag 17/5 kl. 15.00. Kortare vandring på Staverhults ängar. Sten-Inge A berättar om laga skifte och hur den reformen kom att påverka Staverhults by. Samlingsplats på Karl-Johan och Helenas gårdsplan, vägvisningsskylt 1,5 km söder om Bölminge. Samåkning från sagomuseet kl. 14.30. Ta med egen fika och kläder efter väder. Kontakt: Karl-Johan Jansson 0372-53056.

Tips! Hagens dag med gökotta i Höö kl. 6.00 lördagen 23/5 i Linnébygdens regi. Kontakt: Sven Nilsson 0476-21614.

Torsdag 23/7 kl. 18.00. Hur ser det ut 10 år efter stormen Gudrun i Fothult/Pjätteryd? Ta med egen fika. Samåkning kl. 17.00 från Sagomuseet i Ljungby. Kontakt: Lena Göransson 0372-33057 eller 076 8203018.

Miljövänliga veckan v. 40. Utställning på biblioteket. Kampanjen ”Byt till eko” fortsätter. Kaffe blir en av symbolprodukterna. Ekologiska mellanmål/fika i skolor, butiker och på arbetsplatser blir de stora aktiviteterna. Kontakt: Marie Persson 070 9543456. Klädbytardag som avslutning på miljövänliga veckan lördag 3/10. Kontakt: Jenny Ahonen 072 3361013.

Torsdag 15/10 Fairtrade-fika. Mer info kommer. Kontakt: Marie Persson 070 9543456.

För fler naturupplevelser se Länsstyrelsens program över Naturaktiviteter i Kronoberg: http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg/Sv/djur-och-natur