Valberedaren hade ordet

I dagsläget saknas valberedare – kanske är det ett uppdrag för dig?

Så här skrev föregående valberedare innan den lämnade sitt uppdrag.

”Till alla medlemmar i Naturskyddsföreningen Sunnerbo:

Sökes; Du som är medlem i vår förening och kan tänka dig att ingå i föreningens styrelse. Är du osäker på hur arbetet i en styrelse fungerar, vill du pröva på ett styrelseuppdrag under mer otvungna former kan ett uppdrag som suppleant (=ersättare) i styrelsen vara en bra början för dig.

Ledig plats; Du som har kunskap kring och/eller intresse av ekonomi och redovisning, för dig finns ett ledigt uppdrag som suppleant för föreningens revisorer.

Finnes; En väl fungerande styrelse som för närvarande består av 7 ordinarie ledamöter. Några har aviserat att vid kommande årsmöte ställa sin plats till förfogande för nya intresserade. Den nuvarande styrelsen träffas under trivsamma former för styrelsemöte ca 6 ggr/ år, kvällstid. Du kommer att välkomnas av ett gäng kunniga, engagerade och trevliga kolleger om du väljer att gå in i styrelsen.

Övrigt; Du tycker kanske inte att styrelsearbete är något för dig. Vill du istället engagera dig på annat sätt, bidra med en del av din tid för föreningens viktiga arbete så finns det en mängd olika uppgifter du kan göra. För att vi skall kunna vara den aktiva förening vi vill och kunna erbjuda våra medlemmar olika aktiviteter behövs många krafter. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Vill du göra något, välkommen att höra av dig.

Föreningens årsmöte hålls i mars (separat inbjudan kommer). På årsmötet väljs styrelsen för det kommande året.”

Välkommen att höra av dig till ordförande, vice ordförande eller kassör om det väckt ditt intresse att ingå i styrelsen, vara revisorssuppleant eller bidra med något annat i föreningens arbete.