Om oss

”Sunnerbo härad var ett mindre folk- och landområde i sydvästra Småland och i Kronobergs län i smålandet Finnveden. Häradet motsvarar idag delar av Ljungby kommun, Älmhults kommun och Markaryds kommun. Tingsplatsen låg ursprungligen i Ljungby (1300-talet) för att därefter flyttas till Hamneda där den var till 1689 då den flyttade åter till Ljungby.”

Sunnerbo är kretsen runt och mellan Ljungby och Markaryd med cirka 600 medlemmar.

Välkommen du med!

Naturskyddsföreningen är en stor, ideell, nationell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl lokalt, regionalt, nationellt som internationellt. Föreningen har cirka 192 000 medlemmar. Vi står bakom världens tuffaste miljömärkning för varor (Bra Miljöval) och resor (Naturens Bästa). Läs mer om riksföreningen här!

Naturskyddsföreningen